Groep oranje en blauw
Goed begin van het jaar met prachtig weer. De kinderen zijn heerlijk met zand en water aan het spelen geweest. We hebben erg genoten van de laatste zomerdagen. Eerste weken is er veel vrij spel voor de kinderen. Dit om de kinderen te laten wennen aan de groepssamenstelling en de juffen. Ook zijn we begonnen met brood, één keer in de week op verschillende dagen, dit valt erg in de smaak.Groep roze

We hebben de eerste weken van het schooljaar nog lekker kunnen genieten van het nazomer weer. Hierdoor konden we buiten leuke activiteiten doen met water. Ook hebben we badjes voor de kinderen opgezet en ze konden lekker afkoelen onder de waterslang.
Niet alle kinderen vonden de activiteiten met water leuk. Voor deze kinderen hadden we andere mogelijkheden. We hebben voor deze kinderen een kleurtafel klaargezet en verschillend speelgoed naar beneden gehaald, zoals de barbies, de Knex en de Lego. De kinderen hebben hier in de schaduw lekker meegespeeld.

Groep paars
We zijn weer gestart met een nieuw schooljaar en hebben er veel zin in! We zullen ons even voorstellen:wij zijn Frouke, Monique en Ismail. Wij zijn de begeleiders van groep Paars. Op maandag en dinsdag spelen Frouke en Ismail met uw kinderen en op donderdag zijn dit Frouke en Monique.
Inmiddels zijn we alweer een aantal weken begonnen met school. De afgelopen tijd was het weer gelukkig goed, waardoor we activiteiten konden doen met water (estafette spelen, 'iemand is hem niemand is hem' met een natte bal, met weerballonnen, etc.). Ook zijn we dit schooljaar begonnen om eens per week een boterham met smeerkaas of smeerworst (kind mag dit zelf bepalen) te eten in plaats van koek. We zijn het nu nog aan het proberen, maar hebben al veel positieve reacties gekregen van u! Hier zijn we erg blij mee! Ook hebben we in week 36 aan de kinderen gevraagd hoe we het nog leuker kunnen maken op de BSO. We hebben wat leuke ideeën zoals: een cola glijbaan, meer buiten spelen, spelen op een spelcomputer en nog wat leuke ideeën. Mocht u zelf ook een leuk idee hebben, horen wij dit HEEL graag! U zult het misschien wel leuk vinden om te weten hoe zo'n BSO dagje eruitziet. Wij verzamelen na de schoolbel (14.30 uur) in ons lokaal. Nadat alle kinderen er zijn doen we een naamrondje om even te kijken of we geen kind missen. Als we allemaal aanwezig zijn, beginnen we met een beker ranja. Ondertussen vertellen de kinderen iets wat ze hebben gezien of gedaan. Als we klaar zijn met drinken, gaan we lekker naar buiten, zodat de kinderen lekker kunnen rennen en spelen. Rond 15.15/15.30 uur gaan we weer even naar binnen om lekker groente en fruit te eten. Tijdens het fruit eten vertellen de kinderen of de begeleiders moppen en raadsels. Wanneer we klaar zijn met fruit eten, gaan we opnieuw lekker naar buiten. Tussen 16.00/16.30 uur krijgen de kinderen een stuk koek. De groep kinderen wordt dan kleiner en kleiner. Rond 18.00 uur zijn meestal alle kinderen opgehaald en hebben wij alweer zin in de volgende speeldag! Zo ziet een BSO dag er ongeveer uit. Mocht u vragen of leuke ideeën hebben, dan horen we dit heel graag!
Groep geel
Na lang op therapeutische basis gewerkt te hebben is juf Gamze gelukkig weer volledig aan het werk. Dat is uitstekend nieuws. Met het weer hebben wij veel geluk. Door de lang aanhoudende warme temperaturen konden wij lekker veel ijsjes eten en buiten spelen. Op het moment zijn de kinderen erg druk met beukennootjes zoeken. De jongens en sommige meisjes slijten hun schoenen met een potje voetbal. Wij gaan straks, als het weer slechter wordt, weer wat vaker binnen spelen. Maar de kinderen die buiten willen spelen kunnen uiteraard gewoon lekker naar buiten.Groep wit

Om de ‘nieuwe kinderen ’ de BSO tennislocatie te laten verkennen, heeft de BSO leiding , Samir en Iris besloten om ‘een fotospeurtocht’ te gaan doen.
Ter voorbereiding krijgt een aantal kinderen de verantwoordelijkheid over het gebruik van de camera. Met de camera maken zij foto’s van de binnen locatie van de tennisvereniging.
Tijdens de uitvoering gaan de kinderen op pad met 10 foto’s en een plattegrond. Het is de bedoeling om de exacte locatie te vinden en weer te geven op de plattegrond.
Na afloop worden de plattegronden naast elkaar gelegd en vergeleken. Bij verschillen, kan de exacte locatie opnieuw opgezocht worden.
Het groepje dat de snelste tijd neerzet en de juiste cijfers van de foto’s op de plattegrond weergeeft, verdient een prijsje
Het is een activiteit dat ervoor zorgt dat kinderen actief op zoek gaan, samen overleggen ,inzicht leren krijgen in de verschillende ruimtes op de plattegrond - en binnen de tennisvereniging. Het gericht kijken naar gedeeltes van gemaakte foto’s, waardoor de exacte locatie bepaalt kan worden.